Właściwa piramida żywieniowa

Zdrowe odżywianie nie jest czymś wymagającym jakichś ogromnych wyrzeczeń, jednak wprowadzając w swoje życie dietę powinniśmy trzymać się kilku kluczowych zasad. Jedną z nich jest różnorodność spożywanych produktów. Tak zwana piramida żywienia pokazuje nam proporcje produktów wyjściowych do tworzenia codziennych posiłków. Bazą do wszelakich sporych potraw, jak obiad czy śniadanie, powinny być produkty zbożowe- czyli pełnoziarniste pieczywo na śniadanie, lokalne kasze i dobrej jakości makarony w innych daniach. Ważną grupą w zbiorowym żywieniu jest również nabiał, jaja i mięso- należy jednak pamiętać, że przetwory mleczne oraz mięsne dostępne w hipermarketach często są wysoko przetworzone i bardziej szkodzą, niż mają dobroczynny wpływ na nasz organizm. Wybierając produkty pochodzenia zwierzęcego zwracajmy uwagę na to, aby pochodziły od lokalnych farmerów, którzy nie dodają do nich konserwantów ani antybiotyków. Oczywiście wyjątkową grupą diety są owoce i warzywa- spożywane na świeżo czy przetworzone zawsze powinny znaleźć się w codziennym jadłospisie jako codzienne źródło witamin.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *